Hva er en god uke for deg?

En av de første tingene jeg avklarer med mine PT kunder er målene deres.
Ikke bare fordi vi er nødt til å finne ut hvor vi skal (kommer tilbake til det senere), men også fordi vi må ha en forventningsavklaring.
BÅDE for at jeg som Personlig Trener skal kunne legge riktig plan for tiden fremover, men like mye for kunden slik at vedkommende vet hva som er i vente og hva som forventes av han eller henne.

Ved å sette en klar forventning kan man avverge et par viktige ting;

At man ikke klarer det man ønsker.
At man gir opp fordi man ikke klarer.

Noensinne hoppet av trening -og kostholdsvogna fordi du skeiet ut en gang eller misset et treningsøkt?

Nettopp derfor er det viktig å sette mål og forventninger til et sted man lykkes!

Så enkelt kan det gjøres og gjør man dette riktig så kan man kanskje komme litt lettere til målet.

Så hvordan ha en forventningsavklaring som dette?
Du må være helt klar og tydelig på hva målet ditt er (som sagt, skal komme tilbake til målsetting)
Du må avklare hvor du er nå, hvor målet ditt er og hva somligger i mellom = Altså hva som skal gjøres.
Når du vet hva som skal gjøres må du avklare med deg selv (og kanskje familien) at det som ska
l gjøres er ok.




Feks hvor mange økter med trening du skal gjennomføre pr uke.
Dersom du skulle ønske at du fikk klemt inn fem treningsøkter pr uke, men det er slik at du ikke har nubbesjans til å få gjennomført mer enn tre grunnet barn/familie eller andre ting, så ikke sett opp fem økter fordi du håper at et under skal skje og det skal gå. Da ender du uken din med å være skuffet, irritert og ikke minst DEMOTIVERT fordi du ikke klarte det du håpet.
GOD FØLELSE Å HA? I think not..

Om du derimot fortsetter på eksempelet over og setter opp tre treningsøkter og gjennomfører de som planlagt, hvilken følelse gir så det?
En GOD følelse! En følelse av MESTRING! En følelse du ønsker å jobbe videre med.

Så når du i kveld skal lage planen din for uken, NOE SOM ER ET ANNET GODT PUNKT FOR Å LYKKES, så sett opp realistiske mål, planlegg ut i fra hvaordan du vet uken din er, både med barn og familie, jobb og private hendelser. Sett treningsøktene på kalenderen som alle andre avtaler som skal gjennomføres og hold deg til de på lik linje med andre avtaler.

Høres kanskje enkelt ut?
Det ER enkelt!

Det enkle er ofte det beste :)

Masse lykke til !

Klem Kine

2 kommentarer

rebekka heggen <3

05.05.2013 kl.21:13

kjempefin blogg :) kommentere tilbake

Saraaah

05.05.2013 kl.21:24

Herlig blogg^_^

Skriv en ny kommentar

sunnmedkine

sunnmedkine

34, Fredrikstad

Kategorier

Arkiv

hits