Viktigheten av planlegging

Om du er en av de som er opptatt av trening, kosthold og helse s er kanskje ikke dette innlegget det som gir deg noen aha opplevelse,
eller kanskje det er det?
Uansett s er en viktig del av det leve sunt nettopp planlegging.

For mange er ordet planlegging alene helt avskrekkende og gir en flelse av jobb med en gang.

For meg er planlegging et verkty for lykkes best mulig.

Det kommer HELT ann p hvordan du ser p det.

S hvorfor er dette med planlegging s viktig?

La oss tegne opp uken som kommer.
Du starter p uken i morgen.
Ny uke, nye muligheter, eller hva?!

Du har ikke planlagt noe, men har et ml om f trent fire ganger og selvsagt spise s godt som mulig ut i fra hva du anser som sunt.

Mandagen starter med lunsj i kantinen (siden du ikke har med mat selv), der er salatbaren nede, s du m ta en hvit baguett med ost og skinke.
Siden du er s innmari sulten p slutten av arbeidsdagen (du glemte mellommltid ogs) frister middag fremfor dra rett p trening. Etter middag er du s mett og sliten at det dra p trening er helt utelukket.
P kvelden fler du at ukens startet s skeivt pga drlig mat og ingen trening, s du stvsuger skapene for noe stt siden du er fysen etter et stort middagsmltid.

Tirsdagen og onsdagen er lange dager p jobb s treningen uteble da ogs, samt at det ble overtidsmat: pizza.

Trenger jeg fortelle hvordan resten av uken gikk?

En slik uke er det ikke s mange som er happy med, eller hva?
Nedturen med slike uker er at jo lenger de varer, jo flere dager du er "av" lasset, jo vanskeligere er det hente seg inn p det rette sporet igjen..

Noen som kjenner seg igjen?

S hvordan kan man unng slike uker?

PLANLEGGING!

Til forskjell fra uken over s se for deg flgende uke;

Sndag kveld ser du over kalenderen din og ser ut i fra jobb og sosiale treff hva som passer med tanke p trening.
De fire ktene du har som ml gjennomfre setter du inn i kalenderen med dag, klokkeslett og type trening.
Dersom det ikke dukker opp noen uventede ting s fr du til og med klemt inn en bonus kt p lrdagen!

(Dette er min planlagte mat i lpet av dagen i morgen, laget for fem minutter siden)


Du lager opp mat for et par dager p sndagskvelden, det er lunsj og mellommltidene frem til onsdag, slik at du slipper havne i en baguettsituasjon i kantinen, eller spise for mye middag fordi du er s innmari sulten siden du ikke har spist siden lunsj.
Videre s lager du mer mat til lunsj onsdag, det varer ut uken.
Du har bestemt at ukens utskeielsesdag skal vre fredag, da skal du til en venninne se film, og kose dere med smgodt og vin:)

Hvilken uke ville du valgt?

Planlegging trenger ikke vre s kjedelig eller avskrekkende.
Det trenger ikke ta s mye tid heller.
Jeg har i kveld brukt snn ca 30 minutter p matlaging OG planlegging av treningskter og jobbuke.

Vil du lykkes med den livvstilen du nsker s er dette en liten investering, og s ABSOLUTT verdt det!



Dette er alts meg n -magen vokser!
Jeg veide meg tidligere denne uken (er n i uke 20) og det ser ut til at jeg har gtt opp snart fem kilo, til 65.
Jeg er kjempe glad for at jeg har klart holde vektoppgangen til dette, jeg har som sagt erfaring med det motsatte og det er ingen fordeler med det i det hele tatt, snarere tvert i mot.
Dette skal jeg skrive mer om:)

S, n er det bare opp til deg...
Bruk litt tid n p planlegge uken din -du kommer garantert til f en bra uke!

Heier p deg!

klem Kine

6 kommentarer

Solveig Pedersen

20.05.2013 kl.18:56

Veldig flott innlegg! :) Planlegging er noe av det viktigste jeg gjr nr jeg skal ned i vekt :) ellers blir det alt for lettvint med den hvite baguetten!

Aktivhelse.blogg.no

20.05.2013 kl.19:18

Planlegging er alfa omega! Mange gode poenger du har her :)

Sjekk gjerne ut bloggen min for nye updates;

www.aktivhelse.blogg.no

sunnmedkine

20.05.2013 kl.19:20

Hei Aktivhelse.blogg.no:) Enig med deg! Tusen takk for gode ord:) klem Kine

sunnmedkine

20.05.2013 kl.19:21

Hei Solveig Pedersen:) Tusen takk! Planlegging er noe av det viktigste man kan gjre, spesielt med vektnedgang! Masse lykke til med uken som kommer:) klem Kine

~Mathilde.

20.05.2013 kl.20:44

Fin blogg du har! Sjekke ut min? (null0eren.blogg.no) ♥

annirenf79

20.05.2013 kl.20:47

Enig med deg!

Jeg melder meg p et par gruppetimer i starten av uka og plotter inn egentrening et par andre dager. Nr jeg handler inn mat lager jeg handleliste for ei hel uke av gangen.

Skriv en ny kommentar

sunnmedkine

sunnmedkine

34, Fredrikstad

Kategorier

Arkiv

hits